Wicked Joe – nie tylko kawa (USA)
Wicked Joe to marka kawy, za którą stoi o wiele więcej niż tylko naturalność, czy ekologia. To cała strategia, a wręcz ideologia. Naturalne i proste podejście od producenta do klienta. Widać to nawet w formie oferowania produktu.
Stand wykonany jest z czystej, niebarwionej tektury, co już odróżnia go od innych. Znajduje się na nim jedynie nazwa, logo i hasło reklamowe. Opakowania kawy są także minimalistyczne graficznie, utrzymane w tonacji zieleni – począwszy od ciemnej butelkowej, aż po jasną, soczystą. Nawet klient nie znający tej marki ma oczywiste skojarzenie z naturalnością i ekologią produkcji.
Mottem firmy jest przysłowie „Kawa powinna być czarna jak piekło, mocna jak śmierć i słodka jak miłość”.
Co ciekawe, Wicked Joe jest rodzinną firmą, która podchodzi do swojej pracy, z myślą o człowieku – zarówno tym, który uprawia rośliny, tym, który je przetwarza, jak i tym, który wypije kubek aromatycznego płynu. Dlatego kawy nie kupuje hurtowo, ale bezpośrednio od indywidualnych rolników. Dzięki temu dostają oni lepsze ceny, są związani z firmą nie tylko kontraktem, ale są także więzi emocjonalne, osobiste. Współpracują ze sobą ludzie, którzy szanują się, wzajemnie sobie pomagają i taka współpraca ma dodatkowy wymiar osobisty, emocjonalny. Wicked Joe to firma dbająca o kawę od ziarna aż po parujący kubek w naszych dłoniach.