Nutella – SŁOIK PEŁEN SŁODKOŚCI (Niemcy)
Nutella daje przykład jak za pomocą prostych materiałów POS można urozmaicić ekspozycję.
Z przodu palet umieszczono powiększony, charakterystyczny słoik Nutelli z białym wieczkiem, a reklama z ceną znalazła się na szczycie półek. Palety, na których umieszczono słoiki ze słodkim kremem znajdują się u zbiegu alejek z pieczywem i ciastkami oraz słodyczami. Tym samym każdy klient – a zwłaszcza ci najmłodsi uwielbiający słodycze – bez problemu trafi do miejsca z orzechowo-czekoladową pokusą w słoiku.
Dziś nie wyobrażamy sobie innej formy Nutelli, ale początkowo produkt był zupełnie innej konsystencji. W ramach ciekawostki warto wspomnieć, że jej twórca, włoski cukiernik Pietro Ferrero opracował ją w 1946 roku. Najpierw jako blok czekoladowy z dużą ilością cukru i orzechów laskowych, a tylko niewielką domieszką cacao (w związku z powojennymi trudnościami w zaopatrzeniu). Blok można było kroić na plastry i jeść z kromką chleba – jak słodką kanapkę. Dopiero pięć lat później blok czekoladowy zamieniono na łatwą do smarowania na chlebie masę orzechowo-kakaową o nazwie SuperCrema. Ale to syn Pietra, Michele Ferrero zmienił nieco recepturę i nazwę, a jego Nutellę znamy i lubimy do dziś.