ORBIT – ZAWSZE POD RĘKĄ

Jednym z impulsowych produktów spożywczych są gumy do żucia. Dlatego też miejsce ich ekspozycji oraz sposób prezentacji bardzo mocno wpływają na wielkość sprzedaży.

Gumy Orbit zostały wyeksponowane w strefie przykasowej, często nazywanej „złotą strefą”. Decyzję o zakupie towarów, które tam się znajdują klient podejmuje zwykle w kilka sekund i cena nie jest kluczowym kryterium branym pod uwagę.

Orbit postawił na prostą i elegancką formę podświetlonej półki. W równych rzędach wyłożone zostały wszystkie promowane gumy w drażetkach. Celowo wybrano tylko te najbardziej popularne, odświeżające o różnym natężeniu mięty i serię white. Klient dzięki temu nie będzie się rozpraszał szukając wśród wielu, różnorodnych smaków. Stojąc przy kasie, widząc gumy, pomyśli o oferowanej świeżości i jedyny wybór jaki podejmie, to ten o mocniejszym lub słabszym smaku.

Ogromnym atutem jest fakt, że poza ekspozytorem marki Orbit nie ma żadnej innej ekspozycji firm konkurencyjnych. Tylko jedna marka przy kasie w danym sklepie to wymarzona sytuacja dla każdego producenta produktów odświeżających. Nawet jeżeli klientowi przejdzie przez myśl zakup gumy innego producenta, to mało prawdopodobne, że odejdzie od kasy i będzie jej szukać na innych, odległych stojakach.

Nieprzypadkowo została także wybrana wysokość stojaka. Jest on nieco poniżej linii lady, a zatem dosłownie w zasięgu ręki.

ARTYKUŁY Z TEJ SAMEJ KATEGORII